Känslospya.

Det är så förbannat mycket nu att jag bara har lust att lägga ner med allt.

Pengarna sinar, för jag har inget jobb.. Jag som joinade ett gym eftersom jag hade sån stadig inkomst på et par tusen i månaden, så vad gjorde då 300 kronor i utgift/månad för skillnad när det var en investering i mitt liv?
Svar: Den gjorde helvete. Helt plötsligt var det ingen på avdelningen som ville ha ledigt nån helg..
Jag har på Studiebidraget en gymavgift och mobilräkning (Som jag blev lurad på. kostar ca 150spänn mer än de lovade...) och bara det är 80% av studiebidraget borta.. Sen på det ska man pendla till karln man älskar över allt annat.. Att det ska vara så dyrt att älska... man borde få kärleksrabatt på tågen..

Har betalat gymmet på mina sparpengar sen december (sist jag fick lön).
Det gör så ont att ta från sparkontot och det är så jobbigt att prioritera vad man kan unna sig.
Har unnat mig en skidresa & fickpengar till skolresan i Estland.

Deklarationen funkar knappt så jag lär väl göra den på ett jävla skattekontor så återbäringen ser jag väl inte skymten av förän i december (varför sålde jag aktier!? hade jag inte gjort det hade det varit klart för två veckor sen och haft pengarna innan midsommar...)
Så mina visdomständer som klämde sig ut i Januari lagom till jag blir debiterad för tandläkarbesök lär ju inte bli åtgärdade förän i Januari eller nått sånt då... Förlåt kinden....

och uppepå alltihopa är jag dunderförkyld, för tredje gången IÅR!!!
Lagom till alla nationella prov ligger jag här och snorar som en annan ouppfostrad bebis.
Ska dock kräla mig till skolan och försöka göra det muntliga ändå om min hals tillåter några ljud att komma fram.

Det som gör saken värre är att jag fortfarande känner av alla mina symptom som doktorn vägrar åtgärda.. och idag trillade jag över av en slump, bloggar med inte mindre än TRE pers som lider av samma sak.. MEN som fått hjälp för MINDRE!!
Vafan är det för jävla fel?! Minuten jag flyttat ur det här förbannade jävla länet i höst ska jag ringa till en läkare som kan ge mig HJÄLP på riktigt! Förhoppningsvis pratar han svenska också!
Tills dess får jag väl kurera mig själv med de små hjälpmedel jag hittat själv..
exciting huh?

Ska väl kanske dra mig till gymmet i veckan och se om jag kan fixa nån avbetalningsplan för jag vägrar sluta nu...
1 kommentar
julia

& som grädden på moset deppade du ner resten av världen med det här inlägget! :*