Estland.

Jag har varit på studentkryssning med utbytesstudenterna nu måndag-onsdag. En framochtillbaka-till-Tallinkryssning. Hade sån himla beslutsångest om jag skulle våga ta med mitt monster, men det vägde över ganska grovt att lämna honom hemma, då jag inte kände för att ha ansvar över den. Ångrar mig bara lite. Menmen, jag hade trevligt ändå, vi gick runt på nästan varenda liten gata i gamla Tallinn och njöt av livet.

Det var väldig härligt att vara tillbaka i Tallinn. Det är en vacker och mysig stad på nått konstigt vis. Skulle inte kunna bo där, men skulle lätt åka ner och vara där i en helg istället för 6timmar i taget. Är dessutom jättesugen på att gå på deras visfestival så blir nog en längre Tallinnvistelse om ett par år! :)

Annars gick det mest som kryssningar går, massa alkohol, taxfree och dans. Mosade svanskotan första kvällen men inte låg jag i hytten och grät för det, nejnej. Jag dansade ännumer! Så jag tog igen det igår och satt (så gott jag kunde) och stickade hela dagen istället. Nu ska jag iväg och plugga innan jag åker hem till Fagersta över Valborg.


En bild över Tallinn från förra året.
0 kommentarer