Tröttsamheten.

Jag blir så less på dessa serviceföretag jag är omringad av.
Så fort något går fel så är det flera veckors process att ta hand om skiten.

  1. Först är det avvaktan för att se om det verkligen är något som är fel eller om det bara är tillfälligt trassel.
  2. Sedan kommer telefonköandet.
  3. Får man inte en vettig person i luren på en gång så börja om från punkt 2.
  4. Sen kommer löftet om att det ska ordna sig/Någon ska ringa tillbaka.
  5. Ibland gör det/någon inte det, börja om från punkt 2.
    Alternativt sök upp företaget. Då bör tänkas att även fast det står på hemsidan att dom har öppet från 08.00-18.00 så kan företaget ta sig friheten att ha 3 j%¤#a timmars lunch precis när du kommer.
  6. Har du tid? Vänta. Annars gå hem och börja om från punkt 2.
    Alternativt prova en annan dag.
  7. Sen om man har tur så ordnar det faktiskt sig.

Vi lever i ett I-land.
Ska det vara så svårt att ringa tillbaka?
Ska jag behöva dela ut min post själv?
0 kommentarer