Byrån.

I förrgår var vi somsagt till IKEA. Det blev en Hemnesbyrå. Väldigt fin och bra, men det krävdes ganska mycket att få ihop den, satte plankorna i lådorna fel på 3 lådor och fick göra om, satte även in bottenplattan åt fel håll på en låda. Slog mig på tummen (Gör fortfarande ont, men är inte ens lite svullet. :O ), rev upp böjen på långfingret och slog av en plastspik. Men jäklar vad bra det känns att den är uppe! :D (Och ni får leva med min spegelbild i glaset ;)
Vi hade en liten diskution om hur vitrinskåpen skulle stå, det förslaget som vann var att ha dem på kanterna, och vips kunde jag ställa fram lite fina böcker! Några har dock fått byta plats med de jag har i mitt nattduksbord inne i sovrummet. (Något spännande jag la märke till var när jag skulle vända på "Guide de la photographie" eftersom jag trodde att den var uppochner, var att alla mina franska böcker bara hade texten åt andra hållet. Detsamma med kurslitteraturen jag hämtade igår. Sånt sätter fart på huvudet. Varför gör de så? Finns det någon praktisk anledning? Ligger de med Framsidan uppåt på hög så är ju texten uppner? No logic. Nån som vet varför?)
De fina "ekorrarna" till höger är salt och peppar "behållare" som jag fick sist jag var hos farmor. 
Och så muminmuggarna, alla på plats! Vet dock inte vars jag ska göra av årets vintermugg som är beställd.
1 kommentar
Linn

Riktigt fint blev det ju :) och den där byrån gillar jag massor :) <3