Årsresumé del 3

2014 det mest unika året någonsin. Med en sommar som gick ända ifrån Februari, och så mycket kärlek och lycka att jag knappt tänker på de två månader som jag bara gick arbetslös och levde på mina sista pengar. Tänkte som avslutning dela med mig av en såndär lista.
Den för 2013 kan ni hitta här, utifall ni vill jämföra eller något. :)

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Jag åkte till Frankrike. Bodde i en främmande familj och allt vad det innebar.
Jag gick arbetslös på riktigt, i två månader, med allt vad det innebär.
Jag fick ett jobb! Först ett sommarjobb, men även anställning, om än tidsbestämd, så var det ett jobb, med månadslön och förmåner. Jag tog ut semester! 

Genomdrev du någon stor förändring? 
J
ag har gjort mer saker jag mår bra av, och lyssnat mer på hjärtat.
Kammade ut mina dreads. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Underbaraste Linn

 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
Det datum jag blev tant till finaste lilla E!  ♥

 
Dog någon som stod dig nära?
Nä, tack o lov för det! 

Vilka länder besökte du? 
Frankrike och Norge! ♥

 
Bästa köpet? 
Mitt fisheye, fotokursen i Norge och min fitbit, bland annat. 


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
MASSOR! Jag har varit så himla glad detta året!  

Saknar du något från år 2014 som du vill ha år 2015? 
Fast jobb, kondition och en större bostad.

Vad önskar du att du gjort mer? 
Ingenting tror jag faktiskt. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Vet faktiskt inte något här heller. Knepiga frågor.

Favoritprogram på TV? 
Har blivit lite väl mycket Family Guy, men jag gillade Sàpmi sessions. 

Bästa boken du läste i år? 
Kristian Gidlunds första bok, Geir Lippestads bok om varför han ställde upp som Breiviks advokat och Året utan sommar.

Största musikaliska upptäckten? 
Måste vara Linnea Olsson

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag hade ett? Haha, annars är det väl mest mina beslut i samband med jobbet.

Din största framgång på det privata planet? 
Har funnit någon slags inre harmoni, blivit mycket mer lugnare och tillfreds med det mesta. När jag inte är det, så har jag lärt mig att det bara är jag som kan ändra på det, och således gjort det.

Största misstaget?
Jag vet verkligen inte. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare! Blir bara gladare och gladare, även om det varit tungt med jobb osv.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat, matmatmat, men även Frankrikeresan med allt vad det innebär.

Något du önskade dig och fick? 
Jaaaaa, Massor! 

Något du önskade dig och inte fick? 
Det jag inte fått har jag skaffat på egen hand!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Jobbade, sedan köpte jag en wienerlängd och åkte hem till svärpäronen för fika! 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mer Frankrike och Norge! 

Vad fick dig att må bra? 
Norge, skägget och Frankrike, och min nya livsstil!

Vem saknade du?
Farfar, du fattas oss fortfarande! Jag tror du hade gillat skägget, farmor verkar förtjust i honom. Jag önskar att jag hade kunnat berättat om Frankrike för dig, för jag vet hur glad du hade varit för min skull, och jag vet att du var stolt över min språkförmåga, en liten fågel har viskat det i mitt öra. 90 år skulle du blivit iår. Hoppas du har det bra! ♥

De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina nya vänner jag träffade i Frankrike, de fantastiska tjejerna jag roadtrippade med i Norge och alla härliga kolleger och brukare!

Mest stolt över? 
Min Frankrikeresa, Norgeresan och den fantastiska utvecklingen jag ser i mitt fotograferande, och sist och framförallt min viktresa! 


Högsta önskan just nu? 
Att 2015 har nått spännande att erbjuda!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Jag tänker bli ännubättre på att ta hand om mig själv och mina vänner. 

0 kommentarer