Citaten.

Min lärare måste ha känt min tvivlan. Idag efter lektionen så sa hon (Jag översätter): Bra Sara! Du gör framsteg! Kom bara ihåg "il y a".
Jag blev så mållös att jag inte ens kunde svara, för somsagt, denna veckan har det inte alls gått bra. Det blev ett vänligt leende till svar och en extra tröstuppmuntringscroissant till mig på vägen hem. 
Det var faktiskt ett liknande citat som fick mig på bättre humör igår när vi satt och fika, för en utav de nyare eleverna sa åt oss när vi spydde lite galla över hur dåligt det gick, att han faktiskt tyckte att det gick mycket bättre för oss. Kanske inte ett proffessionellt utlåtande, men garanterat en komplimang! :) 
 
Så somsagt, känns mycket bättre idag, och dagens lektion var inte alls lika katastrofal som de senaste två dagarna. Så jag är på väg tillbaka en smula nu faktiskt. (Förutom att jag kände mig lite gammal istället när jag blev Madame:ad i butiken, haha) 
 
 
En till sak som sagts som får mig att le, är att när jag skulle gå till Puben i Måndags, så frågade lilltjejen om jag skulle ut, vilket jag svarade Oui på. Då ropar hon på pappa (återigen, jag översätter): PAPPA, HON GÅR UT! 
Varpå han svarar: Haha, det får hon, dethär är inget fängelse!. Hennes min då var en anings konfunderad, vet inte hur jag ska tolka det. Men jag fick ett gott skratt att ta med mig ut.
0 kommentarer