Böckerna.

Och så slutligen bestämde jag mig! 
Jag åkte till Marieberg, för jag tänkte att EN bok lär jag ju ha, ska ändå resa i tolv timmar. Så gick till akademibokhandeln på Marieberg, gick läääängeläääänge och letade,. hittade inte en enda. 
Gick ändå ett sista varv, och BAM. Då hittade jag "Året utan sommar", jag är ju så intresserad av biografier och fakta, läser mer sådant än romaner nuförtiden. Jag vill känna att det är på riktigt, visst kan jag föreställa mig hur det känns att kämpa för sitt liv i en roman också, men när man ändå har en konkret händelse, något man läst om i nyheterna. Att få det berättat för sig ur första perspektiv är något särskillt. Och framförallt intresserad är jag i Utøya. Har tre böcker sen tidigare, (varav jag bara läst en, har en jag gråter bara jag tittar på, så har inte kommit dit än) och har spanat på flera andra, bland annat denna. Samt att jag väntar med spänning på att Åsne Seierstads bok ska komma på pocket (Snåljåp). (Och nu när jag skulle titta efter Geir Lippestads bok för att säga att jag verkligen LÄNGTAR efter den så ser jag ju att den är på sjuk REA! :O Den klickar jag hem på en gång, men den får vänta tills jag kommer hem, vill inte resa med inbunden bok.)

Sedan hittade jag iallafall helt plötsligt sju böcker till jag ville ha och uttnyttjade därför deras 4 pocket för 3 erbjudande. Och valde utöver Året utan sommar, en fransk bok (Dagarnas skum) som jag tänkte börja med, den verkade sådär konstig som alla fantastiska franska filmer är, så tänkte att jag läser den på svenska på vägen ner, köper den på franska därnere (Jag ska hitta den bara), och läser den på vägen hem. Sen ser jag filmen. :)

Sedan blev det en till Roman, Fjärilseffekten, verkar sådär mystisk och mindblowing.
Och till sist. Kristian Gidlunds bok. De får följa med allihopa, de är ju inte så jäkla tunga. Väskan ligger på 16kilo nu btw när den är färdigpackad, så det blir kjempebra! NU VILL JAG ÅKA! :D 
 
 
0 kommentarer