Söndagen.

Riktigt söndagig är jag idag. Har käkat glass till frukost, och nu hänger jag i soffan iförd enbart tröja, trosor, strumpor, mössa och en filt. För så kallt är det i Kumla, Juni 2014. Känns som det fortfarande är på kanten till vår. Visserligen är det skönt för solen brände ju på bra när jag var arbetslös och hade tid att ligga ute hela dagarna. Men det är inte så jäkla kul att springa in och ut ur bilen och blöta ner folks hem för att dedär blåa plastsskydden till skorna är trasiga överallt. Även om det känns skönt att jag inte missar något. 
 
Hursomhaver. Ska försöka pallra mig upp ur soffan och städa köket. Men nytta ska förenas med nöje, så började med att fota korvarna och den envisa luggen. 11 månader nu! :)
Saknar fortfarande att kunna borsta håret, och luggen som brukar växa som ogräs har inte växt någonting den senaste månaden känns det som, sjukt irriterande. Måste kolla upp vad jag får ha för huvudbonader på jobbet, jag menar, mössa behöver jag ju inte ha. Men jag borde ju få ha min sjal knuten kring huvudet? Det spänner ju så himla mycket att ha hårband kring huvet varje dag. Framförallt nu när de nästa två veckorna är så intensiva att jag inte har mer än en dag ledig i taget. 
 
Iallafall. Jag trivs ganska bra med jobbet, när jag väl kommer dit. Somliga dagar är bättre än andra, som på alla arbetsplatser. Och precis som när jag övningskörde, så är bilkörandet ganska skön terapi. (Haha, åh när jag skulle köra "min" bil häromdagen så kunde jag knappt föra fram den i början, sån jäkla skillnad från tjänstbilarna. Fick motorstopp två gånger innan jag ens lämnat parkeringen.) 
Är föresten över ett år sen jag färgade håret sist nu. (om man räknar bort de tre dreadsen jag blekte på nyår) Så detta är alltså min naturliga färg mer eller mindre. Detni, det har jag inte haft sen jag var nio. Så roligt att topparna är blekare än resten av håret också med tanke på hur mörkt jag färgade. Men de kanske är mer mottagliga för solblekning än resten av längderna? 
 
2 kommentarer
Anonym

Haha har typ 25+ ;)

Anonym

Haha har typ 25+ ;)