Hemresan.

Nu är jag hemma i Närke. Min fina Närkesslätt. Ute lyser solen, jag har balkongdörren öppen och solar benen i Soffan. Då och då kommer det en vårdoftande vindpust och jag känner att trots att det är jobbigt att gå "bakåt i tiden" så är den Svenska våren min favoritårstid och tvärtom blir jag ganska glad att det ibland går att få "allt". 
 
Resan hem igår gick super! Lilltjejen hade dock stängt av pappans larm, så hade inte jag gått på toa och råkat väcka honom så hade jag fått ställa mig och börja banka på dörren.. ;) När jag skulle iväg så frågade hon om det skulle komma en ny Sara sen. Mitt hjärta smälte lite, fina onge! 
 
På flygplatsen skulle jag nyttja mina franskakunskaper, men när jag skulle fråga om väskorna skulle följa med hela vägen så frågade jag på Engelska för att undvika missförstånd. Sen fortsatte hon prata engelska med mig när vi löst väsksituationen.. Attans! 
 
Flygen gick fantastiskt smidigt, i tid och lite till! Charles de Gaulle var svintråkigt och kvavt, men jag kom hem, och förutom världens finaste så stod Mamma och ett gäng till och överraskade mig i Terminalen! ♥ Jag är så lyckligt lottad som har så fina människor omkring mig. Jag är så glad, för varenda en! Önskar att jag hade haft olimiterat med bagage å pengar så jag kunde ge souvenirer till varenda en av er härhemma! Så mycket tycker jag om er! ♥
 
Å här kommer en bild på mig, från sista dagen i Peyrou, med den envisa vinflaskan, fotot är taget av Ragnhild. 
 
0 kommentarer