#glömenbok

Igår var jag in till Örebro och käkade frukostbuffé med Anna, sedan tog vi en vända på stan, hittade lite byxor som jag ska åka och köpa såfort lönen kommer. Medan vi gick runt där så sprang jag helt plötsligt på en fint inslagen bok som stod lutad mot ett träd vid slottet. 
SÅ roligt initiativ! Vet att i Fagersta(Skinnskatteberg/Norberg) hade man ett liknande längs med busslinje 500, det kanske fortfarande håller på? Det gick iallafall under parollen "Linje 500 - läs, lämna vidare". och på utvalda platser (UM, gym, fik osv.) så fanns det korgar med böcker som man fick ta av. Detta är lite liknande men det verkar som att man lämnar boken precis vars man vill. Lite mer som geocaching, fast utan ledtrådar osv. Slängde mig genast ner i boken, och jag tror minsann att jag ska ta och glömma Kristian Gidlunds bok någonstans medan jag läser klart denna.
0 kommentarer