Helgen.

Jomenvisst! I helgen var jag på bokmässan med mamma! När vi kom till mässan så började vi med att överraska mammas kusin i hennes monter. Sedan gick vi skilda vägar en stund, jag gick för att träffa Annika Norlin och hon gick för att se Morberg (Det ville jag med, men Annika går före Morberg alla dagar).
 
Jag märker sån otrolig skillnad mot när jag var yngre, en gång i tiden hade jag inga problem att hantera folkmassor, att tränga mig fram och hålla humöret uppe trots allt omkring, iallafall när det gäller konserter (utom när jag varit på konserter i anslutning till Håkan Hellström, herre vad mycket otrevligare de är). Men nuförtiden har jag blivit så lam och står hellre vid sidan av, helt ärligt, jag var på väg att strunta i min husgud, bara pga folk.
 
Men jag gick ett varv, tills det lugnat ner sig, sen fick jag sån flyt att jag råkade klämma mig in före kön (Inte med flit!) och knipa två autografer, och vad otroligt gullig och ärligt förvånad hon blev när jag köpte "en av varje". Så himla fin människa. ♥
 
 
Sedan letade jag rätt på mamma och så gick vi ett varv tillsammans, köpte lite roliga ko-kort, och jag köpte på mig lite muminböcker (vill ju faktiskt läsa lite mer, har ju egentligen bara sett de tecknade filmerna, samt läst "hur gick det sen"), sprang även in i någon som säljde "tavlor" så blev tre mumintavlor också. Sedan köpte jag även en Pappfindus och en jättefin tygpåse med findus på. Vi råkade dessutom vara i den montern när Sven Nordqvist skulle signera, men den kön var låååång så vi nöjde oss med att beskåda Pettsons pappa innan vi gick vidare. Jag tog en snabb sväng in hos UngCancer och köpte ett nytt vitt armband och en muff till dreadsen och sen åkte vi hem. 


Igår jobbade jag delad tur och var trött mest hela dagen, så jag somnade tidigt och vaknade tidigt nu idag. Nu tror jag att jag ska ta en powerwalk i morgonblåsten, sen blir det dusch och en tur till Marieberg innan jag sätter igång med dagens bestyr: Ringa och efterlysa kameran, samt baka pizzabullar. 
0 kommentarer