Vägningsdagen.

Nu ni! Nu har det gått fyra veckor sedan jag började gå ner i vikt. Förra veckan gick jag upp 0,5 men gick istället ner 2,2 denna veckan, så det går ändå stadigt neråt på skala. Nu är jag snart nere på den vikten jag hade 2011-2012, när jag stod helt jäkla still på vågen trots träning (83,7). Som jag inte blev av med förän LCHF maj 2013.
 
Igår beställde jag en present till mig själv, till när jag passerat 80kg. Anledningen till att jag beställt den redan nu är för att den var på rea nu den ska sporra lite mer, när det känns svårt att inte åka och köpa en chokladkaka så kan jag bara titta på detdär paketet som jag inte får öppna förän 80 är passerat och ta en paprika istället. Gäller att locka med rätt saker! ;) 4,5 kilo kvar.
 
Så, vad är det jag gör då? Jo, serni, jag gick med i ViktVäktarna. Hittils trivs jag som fisken. Jag behöver inte släpa mina vänner runt halva stan för att hitta något jag kan äta, utan jag kan äta varsomhelst. Bara att välja något med lite lägre points, eller äta precis vadsjutton jag vill och bara använda poängen. Jag kan äta något med mindre points resten av dagen istället. Eller ta en liten promenad/simtur så jag får extra träningspoäng. (Behöver ju inte ens berätta om "dieten", tror Skägget och hans föräldrar är de enda som känner till det xD) 
 
Anledningen till att jag inte berättade det på en gång är för att ViktVäktarna känns jäkligt medelålders. För mig har det bara varit 40åriga kvinnor som vill bli av med gamla gravidkilon. FördomarFördomar. Men så köpte jag deras popcornbar i nån impuls när jag inte kunde bestämma mig vilken choklad jag skulle moffa i mig.
Det var den godaste bar jag någonsin ätit! Där nånstans så formade sig idén att prova att gå med. Varför inte? Det är ju faktiskt en salig blanding med folk som följer deras program. Om jag betalar för tjänsten så är man kanske mer mån att följa den? Så funkar jag. Sagt och gjort. Har ätit mycket gott denhär månaden, är jag sugen på choklad så tar jag en popcornbar, eller gör en portion chokladpudding, jättebilligt poängmässigt! :)
 
Jag har mycket bättre koll på vad jag stoppar i mig, och för första gången på länge så är jag mer mån om mina tre mål om dagen, och jag äter bra frukostar för första gången på länge. Det blir varvning mellan risgrynsgröt och chiapudding med bär eller mammas sylt, och ibland slinker det ner någon smörgås. Det var längesen jag hade såhär bra vanor. Känns super att ha ViktVäktarna i ryggen.
0 kommentarer