Augustifavoriter!

Så har Augusti nästan passerat! Den största favoriten i Augusti är självklart huset
Vårt underbara lilla 3 rum och kök. Våran källare med bullfrys och våran inglasade altan
Jag tycker om att klippa gräs, och har jag inget annat att göra så går jag och nyper knoppar på blommor, bakar äppelpaj (med äpplen från gården) och dagdrömmer om inredning! 
 
 
(Vad jag sedan tycker mindre om är det otroliga projekt som är renovering! Folk har sååå rätt när dom säger att man ska räkna med dubbelt så mycket tid när man renoverar. Det låter tråkigt och man hoppas man är undantaget, men det är man ju inte. Vi är snart uppe i tredubbla! HEJA! Men, när vi är klara, så lovar jag att det kommer vara såååå värt det, vi kommer få sååå fint! :D )
 
En annan favorit i Augusti har varit våtservetter. Egentligen är våtservetter emot mina miljöprinciper. Men det är ju SÅ praktiskt att ha engångsförpackningar i handväskan till exempel:
  • När du åker tåg och vattnet som vanligt inte funkar på toan. (komplettera med handdesinfektion)
  • På studentfest när man capsat.
  • När man är ute på stan och vill fräscha upp händerna från t.ex. Svett eller kladd från oklar källa... 
  • ... Som när man köpt glass och fått en tunn ursäkt till servett.
  • När man är ut på tur i allmänhet och ska äta, gå på toa eller bara tvätta smuts från t.ex. benen. 
Men just nu har jag dille på babyservetter och ansiktsservetter. Det är SÅ SKÖNT att dra av ansiktet med en kall våtservett efter en lång dag på jobbet. Samma med armhålorna om man t.ex. ska ut och gå efter jobbet och inte vill duscha, men bara fräscha till sig en smula. Så mycket mer praktiskt än en "raggardusch" som blöter ner kläderna på köpet! ;) 
 
Så mycket mer har inte hänt eller kommer hända i Augusti nu.
Hela livet går som åt till huset och promenader för tillfället.

 
 
Favoriter
0 kommentarer