Svammel.

Dethär med att vara sjuk som en följd av stress är lite knepigt. För även om jag fått ledigt, kroppen har slappnat av och bestämt sig för att bli sjuk, så betyder det oftast inte att man är färdig med själva ansträngningarna. Jag har en dags jobb kvar, sedan får jag bli sjuk. Nu står jag alltså framför dethär dilemmat att jag har en vilodag, men jag vågar inte riktigt vila. Det finns liksom två sätt det kan sluta på. 
1. Jag kan faktiskt mota förkylningen i grind och den försvinner helt
2. Sjukan blommar ut och jag blir sängliggandes. 
Det enda jag lärde mig av min fantastiske samhällslärare i gymnasiet var att vila är den bästa medecinen. Jag vet ju det. Men jag har svårt att tro det när vilan är det som släppt in sjukan. 
 
Men, jag kör ju förfullt på mitt mellanting, skrotar runt hemma i pyjamas, tvättar och pimplar te. Funderar på om det går att överdosera C-vitamin och drömmer mig tillbaka till Norge på Matildas blogg... Häpphäpp! 

0 kommentarer