Resan till Oslo!

I fredagsmorse begav vi oss ifrån Stavanger till Oslo. Anna hade hört via en arbetskamrat att E134 skulle vara vackrare än "rakaste vägen", så vi körde på det och begav oss uppåt i landet. Så himla rätt han hade! Vi åkte genom så otroligt vacker norsk natur (ingen chock där egentligen, men alltså det går fan fortfarande att bli helt överväldigad över hur otroligt jäkla vackert det faktiskt är). Det är så obeskrivligt, och det är också svårt att fånga på bild. Framförallt när man kör, och framförallt när rastplatsen vid detdär balla vattenfallet var fullt med folk så det inte gick att stanna. Men här kommer lite bilder, kaféet där på en av bilderna serverade så gudomligt god fish'n'chips så jag hade nästan lust att campa där en vecka och leva på enbart det. Men jag får väl nöja mig med att åka tillbaka nån annan gång. MUMS säger jag bara! 
 
Och helt sjuka kontraster, från snölandskap till sommarskogar! 

Helgen spenderades i Oslo utan kameran, det blev lite shopping, vaktbyte på slottet, häng i slottsparken och första doppet i en kall Oslofjord (de påstod att det var 20° i vattnet, det tror jag vad jag vill på!), innan jag igår tog mitt pick och pack och körde hem till lilla Kumla. 
0 kommentarer