Nytt jobb!

Alltså dessa dagar har gått i ett! Eller ah, i söndags & måndags gjorde jag nästan ingenting. Och på måndag eftermiddag när jag började få lite ångest och bestämde mig för att gå ut och gå så ringde mitt nya jobb och ville ha mig på kvällen. Samma i tisdags, så nu har jag jobbat två kvällar på ett lokalt hamburgerhak. Började förra veckan med provjobb och de verkar nöjda, så nu ska jag köra både hemtjänst och hamburgare ett tag framöver. Känns helt okej och jag fick lite ny energi i livet. :)
 
 
Idag har jag varit in i Västerås för att se syrran spela med höstlovsorkestern, sedan blev det lunch men familj och vänner och sedan gick vi ut på stan. Jag tänkte leta rätt på en jacka, för när det blev klart att vi skulle flytta i våras och jag hade gått ner såpass mycket i vikt att både jackor och kläder satt dåligt på kröppen så skänkte jag ju bort alla jackor och sa det att "nu har jag inte köpt en ny vinterjacka på 2-3år så i höst får jag unna mig en ny och fin". Problemet är att hösten kom snabbare än jag räknat med (jag hade inte räknat alls) och med hus och renovering så har inkomsten inte vart så jäkla hög så jag tänkte bara skaffa mig en varm och fin (trots att jag knappt hittat någon fin i min prislapp). MEN så hängde den jackan jag suktat efter i 1år inne på InterSport, mitt favoritmärke Kari Traa finns ju inte så utbrett i Sverige än, framförallt inte jackorna, så jag blev lite till mig, jag ÄLSKAR att det blir större i Sverige så det kommer till butikerna, tycker det är SKITKUL att möta andra med Kari Traa-kläder. MEN samtidigt så blir jag lite ledsen att jag blir mindre och mindre ovanlig, men vatusan! :D  Provade iallafall en M i Norge i somras eftersom det var den enda dom hade av den modellen (provade några andra modeller också bara för att se lite). Men nu hängde de där 2 M och 1 L, så jag kunde prova och jämföra och så följde faktiskt en av dom med mig hem ändå. ♥ Lycklig tjej! Så lycklig att stycket ovan här kanske inte är så sammanhängande när jag tänker efter, men så får det vara. :P Ni ska få bilder på jackan nån dag sen iallafall! ;)

Sen mötte vi upp Linn och Elsa, gick i några butiker till, tog en fika, sen gick jag, Linn och Elsa en sväng utan familjen innan jag for tillbaka till Kumla igen. Imorgon blir det jobb i hemtjänsten och så funderar jag på att åka till Stockholm på Fredag. Just nu vet jag inte om jag orkar längre även om jag verkligen vill. Häpphäpp! Vi får se, på Söndag blir det iallafall Bones-maraton! Säsong 10 släpps på Netflix och det var ju en sån sjuuuuuk cliffhanger på säsong 9.
0 kommentarer