Glimtar ur garderoben.

I dagarna ägnar vi oss åt vårat senaste tillskott. Garderober! Vi har dividerat massor om garderobernas vara och icke vara. Men jag har vikt hädan och faktum är att det är riktigt najs med garderober även om det blev trångt. Faktum nummer två är att mina garderober blev tvärfulla direkt. I huset har vi två "fasta" garderobsutrymmen, och när vi flyttade in så fyllde jag mitt till bredden. MEN allt fick ändå plats, sånärsompå sovkläder som istället förvaras i en låda under sängen, ingen skada skedd. Men jag ska erkänna att det är mycket bättre såhär. Nu har jag mina linnen på galgar i fasta garderoben, istället för hängda på EN spik. Mina stickade tröjor kan faktiskt ligga vikta på hyllor, det är en dödssynd att hänga stickade plagg! Men eftersom det är köpta, behandlade med diverse stärkelsegifter och skit så har tröjorna klarat sig bra (mina hemstickade har dock varit vikta ordentligt, men inte riktigt haft sin plats. Jag menar, trots att själva garnet är behandlat med skit det med, så drar det ut sig mer än köpta plagg).
 

Nu undrar man nästan hur jag fick plats med allt iochmed att alla garderober är knökade, men det har faktiskt blivit mycket luftigare, sådetså! Idag ska jag städa gamla garderoben, sen ska det bäras in ved och klippas gräs, om inte vädret går sönder. Det är hotfulla moln jag ser från min plats i soffan. Kanske skulle ta mig ut på en snabb promenad istället bara.



Och bara på skoj, efter att ha flyttat kläder fram och tillbaka igår, så räknade jag på ett ungefär hur mycket kläder (och accesoarer) från Kari Traa jag har. För let's face it, jag har är Crazy! Pappa frågade lite försynt när vi var på västkusten, "Du är lite galen va?".  Men sa också att så länge det känns bra så är det okej. Så jag bejakar min crazyness och fyller på lite till! Vad är livet utan färgglada bekväma kläder liksom? (Skriver hon under en bild på en garderob som ser ganska färglös ut, haha! ) 
0 kommentarer