Vår på min gård!

Vi har ett gäng retsamma lökar som är på G upp här och var i trädgården. Det går nog inte en dag utan att något nytt kikar fram och jag otåligt hoppas att det ska slå ut snabbt. Liljorna härbakom i första bilden är ett praktexempel. Dom bara vägrar slå ut så jag får se om det är påsk- eller pingstliljor (eller nått helt annat).


Här däremot vet jag att det är en av mina vita pärlhyacinter som är på gång. Brevid den så är det massor med andra växter som jag inte satt, men jag visste ju att några lökar fanns därikring eftersom några kom med stubben upp ur jorden. Dom blåa pärlhyacinterna blommar iallafall för fullt sen förra veckan. Men så bor dom ju i en annan del av trädgår'n.


Sist men inte minst så har vi skogsförgätmigejen! Har haft planer på att ösa ut min absoluta favoritblomma i slänten och rabatterna (en kan liksom inte ha förmånga förgätmigej). Men så sprang jag på en skogsförgätmigej på blomsterbutiken häromdagen, så jag köpte mig en kruka att sätta i slänten. Bara för att komma hem och upptäcka att vi redan hade 7 tuvor! TJOHO :D  Men jag ska ändå hem till svärmor och sno några vanliga som kan få flytta hem till oss, bara för att jag kan!
 
 
Bilder Blommor Trädgård
0 kommentarer