Novemberfavoriter

Jag älskar mysteriestickningar, jag är just nu med i TVÅ stycken. Båda två är adventssockor! Den ena är i regi av Järbo garn, den andra är Kammebornia, och alltså, här har jag inte mindre än 3 (TRE!) spinnoffs. För det första: Kammebornia podcast! ♥ Pia och Dennis är det mysigaste jag någonsin sett! Så himla rara och det känns verkligen som jag sitter med dem i köket och har det bra! Och alltså, stickningsvideopoddar! HUR KUL!? Har börjat följa typ tre till utöver Kammebornia! ♥ För det tredje Moods of Colors Softsock! Beställde ett garnpaket specialgjort och handfärgat enkom för Kammebornias adventsstrumpor. DET ÄR SÅ MJUKT! Jag vill bara omsluta mina fötter av det NU! Låt advent gå fort! ♥
 
En liiiite annorlunda grej är att jag just nu läser en bok! Har ju lagt mitt läsintresse åt sidan till förmån för stickning. Försökte med ljudböcker, helt fantastiskt till stickning, men gillar inte riktigt att sitta med hörlurar i soffan (klarar inte av att lyssna annars, blir förmycket störningsmoment omkring då). Så Netflix och Youtube gör sig bättre.
MEN det är en stickbok: Håll käften jag räknar! av Julia Skott. Skrattade redan på första sidan, och alla sidor efter det. SÅ. JÄKLA. BRA! Har inte ens läst klart den, men JAG ÄLSKAR DEN! ♥

Jag har också börjat om på Downton Abbey, eftersom jag stickar samtidigt som jag tittar på något nuförtiden så var det lite svårt att hänga med bland Lady Mary's alla friare. Så jag började om, och så. himla. mysig! Andra gången också! Blir fortfarande alldeles arg på vissa saker. Och ibland känns det så verkligt och annorlunda att jag nästan hoppas att vissa ska ta bättre beslut denna gången. Men riktigt så funkar det inte, tyvärr. Tänk om en skulle göra en interaktiv teve-serie åt Netflix? HÄRREGUD vad kul! Förutom att jag inte skulle kunna delta pga. fullt med pinnar och garn i händerna xD

Sist men absolut inte minst Tom Odell Ingen får mig att känna som Tom. No words needed. ♥ (Detta är då obviously inte från Stockholm, utan nått helt annat liveklipp från 2013 som jag hittade)
0 kommentarer