Ett glatt inlägg!

Okej, jag måste väga upp med ett inlägg som inte innehåller kriser. För jag har faktiskt gått ner 20 kilo nu! Det har gått lite upp och ner på hektona kring det magiska talet, men nu har det varit under 68kg 5 vägningar i rad, så nu vågar jag säga det! Skulle jag gå upp lite så är ju inte det hela världen heller. Men nu kan jag säga det utan att det känns som hittepå! :D

20 Kilo alltså, det är alltså ungefär vad väskan får väga när man flyger... När jag åkte till Frankrike hade jag 18kg packning och pappa var helt övertygad om att jag skulle få betala övervikt när han lyfte väskan ur bilen (seriöst, jag med, den var SKITTUNG)... Detta har jag alltså burit runt på, kanske skulle höra med flygbolaget om jag kunde få ett extra gratis bagage nästa gång? ;) 
 
Annars då, hur går det med mitt hälsosamma liv? Jomen det är stabilt! Från och med Februari nu bestämde jag mig för att sluta med light-läsk. Egentligen vill jag väl kanske sluta med läsk överlag, men faktiskt så känner jag inte alls sug efter läsk längre sen jag köper riktig. Det är väl som de säger att aspartamet förvärrar suget... ;)
 
Träningen då? Stabilt där med, Elin har kört igång mig på Yoga-utmaning och den blir faktiskt gjord, med ett helt rum som gapar tomt kan man ju inte skylla på att man inte får plats iallafall! ;) Däremot skyller jag just nu på förkylning som kom som ett brev på posten. Så fort Elin och jag startar en utmaning, eller om jag antagit nån utmaning på RunKeeper, så blir jag förkyld. Slår aldrig fel. (Justja, inga kriser var det, moving along....)

Med barmarken och mildvädret så har jag ju tagit mig ut på lite promenader igen. Häromdagen var jag ut till en bekant i närområdet och tog en lååång promenad i det minst sagt varierande vädret. Vi gick i ca 1,5h och på den tiden gick det från regn, till mulet, till sol, till strålande, till mulet, till spöregn, till mulet, till duggregn. Men det var skoj! Nu har jag ju faktiskt lite promenadkompisar i Kumla, jag måste bli bättre på att nyttja dem!
 
Hälsa Träning Vardag Viktnedgång
1 kommentar
Frugan

Men vad mysigt! :D