Vemdalen

Tjohejsan! Efter helgen blev som den blev, så fick jag helt plötligt väldigt bråttom att tvätta och packa inför Vemdalsresan, sen blev jag dessutom inringd på jobb. Så fick ännu en dag mindre. Men vi kom iallafall iväg i lugn och ro i Torsdagsmorse! Vi åkte alltså med min karls jobb, så det var en lååång bussresa innan vi kom fram halv sju på kvällen. En stugsambo böt om direkt och hann köra 3kvällsåk, galet!


Själv kom jag mig inte ut i backen förän på fredag morgon, detta efter att ha sprungit in på skishopen för att köpa mig ett par brillor. Mina gamla hade fastnat i hjälmen och därmed tappat all tätning i lösgöringsprocessen.
 
Fränaste brillorna ever! Diggar dom skarpt! Vi körde några åk, hämtade en kamrat som skulle lära sig åka skidor, åkte ett långsamt varv ner innan vi åkte upp till toppstugan. Drack en genomdålig Irish coffee (seriöst, besvikelsen! Vågade inte beställa en till på hela helgen). Sen blev vi utkörda, de stängde både liftar och stuga pga blåsten, så vi packade ut oss i backen och åkte ner och gick på riktig after-ski.
 

Lördagen bestod av ännumera skidåkning, höll nästan på att krascha i skogen, men iövrigt gick allting superfint. Tillochmed resan hem, trots att vi blev blockerade av både renar och plogbilar. Idag vilar jag upp mig, sen blir det en bra jobbvecka denna veckan! Ska slänga ihop ett favoritinlägg som kanske kommer ikväll eller imorgon, annars hörs vi senare! :)
 
Bilder Semester
1 kommentar
Emma -Merakibeauty.se

åh så kul :)