Väskan!

Häromveckan när jag var in hos lokala garnbutiken så förälskade jag mig i en påse med nystan i den kanske härligaste färgställning jag skådat. Kunde verkligen inte låta bli att köpa påsen, ville nästan köpa med bägge, men höll mig till den med flest nystan i. Men alltså! VILKET GARN, så himla gosigt! Är så glad att det blev några nystan över så jag kan sticka mig ett kuddfodral också! Funderar nästan på om jag skulle gå tillbaka och kolla om den andre påsen hänger kvar och förbarma mig över den med. Bara för att!

 
Hursomhaver, hittade ett mönster som passade ganska snabbt (alltså ravelry är så jäkla bäst på det viset) och satte fart! Eftersom det egentligen är en barnväska så dubblade jag maskantalet, men sen freestyle:ade jag mest framåt slutet. På gott och ont, jag vet inte, på bilden ser "lappen" ganska städad och rak ut, men verkligheten är på ett annat vis. ;) 

Dessutom råkade jag först sätta knappen på sniskan, fråga mig inte hur det blev så, fyllde bara väskan, måttade och sydde fast. Upptäckte först när jag öppnade väskan för att plocka ut fyllningen igen att den satt typ 1dm åt vänster... Bara å rispa upp utan att skada väskan och sy dit den igen. VÄLDIGT noga med att kolla vars den hamnade. ;)
Nu återstår det bara att se hur väskan klarar sig. Funderar på om jag skulle sy i något foder, samt byta remmar. Den blev väldigt tung bara väskan och jag vet inte alls hur bra banden klarar sig. Får se sen om jag kanske måste förstärka den. Men nu var det handvila som gällde, så det får bli senare! :)
 
 
Handarbete Pyssel Stickat
0 kommentarer