Sen sist...

... har jag varit i Norrköping och firade min fina vän Anna, samt drygat med hennes katt. Första katten någonsin som inte typ älskar mig. Annars är det ju så att man som kattallergiker har någon slags magnet... (En av anledningarna till att jag tror att katter är ondska)
(OBS jag gillar faktiskt katter, en del är ju söta... Typ som Annas katt)

... har jag stickat klart min Hitchhiker! På Pi-dagen till ära! Nördigt värre ;) När jag satte mig efter jobbet i Måndags och insåg hur fantastiskt det vore, så kämpade jag mot ögonlocken för att sticka klart den. När jag var klar med sista varvet innan avmaskning så höll jag seriöst på att somna på plats och övervägde att gå och lägga mig. Men sen kan man ju bara inte göra så när det är så nära på att bli klart. Så jag bet ihop, gick in i andra andningen och blev klar!  
Nöjd och supertröttt tjej:
 
... har jag lärt mig att virka mormorsrutor! Mamma försökte lära mig för några år sen, -typ 3 kanske, och det gick verkligen inte. Varken hon eller jag förstod vad jag gjorde för fel, vi konstaterade att jag var ett hopplöst fall och på den vägen har vi levt. Min syster lyckades lära mig en magisk cirkel i slutet på förra året, men det fick jag aldrig fnurr på. Men nu har en av mina kollegor tagit tag i saken och lärde mig en gång för alla på Syjuntan i Onsdags.

Och sedan igår har jag dessutom färdigställt en femtimmarskofta! Glömde bort att ta tid, men började vid halv tolv och slutade vid halv nio. Då har jag tagit paus för mat, hänga tvätt och annat nödvändigt. Så drygt fem timmar tog det väl. ;)
(och jag kan inte klargöra dethär nog: INGET PÅ GÅNG, jag svär! Bara kul att göra småsaker, det går fort och blir förbannat sött! ♥ (plus att det är bra att ha sen när det faktiskt är på gång, då har jag ju annat å tänka på ;) ))
Vardag
1 kommentar
Linn

Vilken super mysig kofta och sjal <3 Och nu kan du lära mig göra mormorsrutor, för jag får inte till det heller haha