Eurovision

Så gick det en vecka till! Har mest spenderat den på jobbet, så ni har inte missat nånting. ;) Har tittat på Eurovisionsemifinalerna och blivit väldigt paff över hurpass bra kvalitet det ändå är på startfältet iår! Herregud, störde mig nog inte på ett enda. Visst var det bra och mindre bra. Men inte ALLS lika skränigt och outhärdligt som tidigare. Minns t.ex. för två (?) år sen när snabbreprisen var skrän, skrän, skrän, Nederländerna, skrän och så lite mer skrän.

Men Eurovisionfantast som jag är tittar jag ändå, för jag fullkomligt älskar att upptäcka detdär udda eller fantastiska. Inte för att jag brukar lyckas lyssna mer på artisten, ibland är det lite för svårt att få tag på, och ibland dröjer det sålänge innan det dyker upp något nytt, att det liksom rinner ut i sanden. Men jag kan helt ärligt säga att jag ofta lyssnar på gamla Eurovisionfavoriter, många ligger i roadtrip-listan så man kan skråla med i bilen, ballader hamnar ofta i myslistan (som jag ibland också skrålar med i när jag sitter å slösurfar om kvällarna), och Denhär klassikern ligger ju SJÄLVKLART i partylistan!

Iår har jag glömt vilka mina favoriter är, för jag har förälskat mig i Lettland. Men hur kan man inte? Den rösten på den pojken! ♥ Så ikväll tänker jag rösta, för första gången sedan jag hetsröstade på Tyskland 2010.


Såg nu dessutom att låten är skriven av förra årets Lettiska tävlande, som var på min top 3 förra året, där ser man!
0 kommentarer