Typiskt.

Ni vet när man precis har stoppat ner foten i ett hål och (nästan) fastnat? Sen konstaterar man att det var dumt, men nu vet du ju att hålet är där, så nu kan jag akta mig för det. För att i nästa stund stoppa tillbaka foten och dratta på ändan? Precis det gjorde jag igår när jag skulle bära in ved.
"Bara ett varv till, kanske två, men minst ett"     
   - SKIPPA ALLTID SISTA ÅKET!
Jag fastnade först mellan lastpallarna som veden ligger på, suckade djupt, tänkte "jaja, nu vet jag ju att det är en glipa där iallafall" och drog upp foten. Slängde på lite ved i skottkärran, och sen när jag skulle stega tillbaka så klev jag ner igen, parerade fallet, men lutade förmycket åt nått håll så jag slappnade bara av och lät det ske. Skrapade armbågen, slog i handleden på ett hörn, samt skrapade ena sidan av den fastnade foten. Smalbenet blev tryckt in i kanten så jag har ett vackert spikrakt blåmärke med tillhörande svullnad.

Som om inte det vore nog, vid lunchen någon timme innan så skulle jag flytta in gratängformen en bit ifrån kanten på spisen... Med mina bara fingrar.... Ni kan ju gissa hur det slutade?

Som grädde på moset så ska jag dessutom inte äta något godis eller läsk från och med igår (mer om det senare). Har tjuvstartat lite i veckan genom att dra ner på det och det har funkat jättebra, men när jag kom in lite blöt och blåslagen så var kinapuffar och en kall pepsi allt jag ville ha. Fick helt enkelt bita ihop, kan ju inte bryta det innan jag ens har börjat!
Men faktum är att det gick bra, jag ville åka till ica för att köpa smör så jag kunde göra en rabarberpaj att trösta mig med (hemmagjord paj är alltså ok). Men eftersom det regnade och skägget inte ville skjutsa mig och jag inte kunde köra själv pga kunde inte använda högerarmen igår eftersom det gjorde så %€#% ont. Så blev det ingen paj heller, men det gjorde inte så mycket, jag var så himla trött att jag somnade till filmen vi tittade på, sen gick jag in och la mig strax innan åtta. Somnade väl dock inte förän vid 9. Vaknade pigg som ett as 06:45 imorse. Eftersom min handled mår SÅ mycket bättre idag så ska jag sticka ikapp det jag inte kunde sticka igår, ska bara välja ut en ny ljudbok först! :) 

Har alltså börjat om på vantarna jag gjorde i Januari, trodde jag hade bloggat mer om dom. Men ikke! Vad skoj! Då kan jag hålla er lite på spänn en stund till! thihi!
0 kommentarer