Note to self.

Jag skrev tenta i Torsdags! Mitt livs första salstenta! Jajjamän! Sist jag läste på uni. hade vi bara hemtentor så trots min akademiska erfarenhet så var jag lika nervös och ovetandes som de andra! ;)
Men det var kul, (faktiskt!) jag har saknat att bara förväntas svara kort och koncist, och inte sväva ut på örti sidor. 

Dagen innan jag skulle skriva tenta så beställde jag hem ett garn, ett liiite dyrare garn jag suktat efter sedan jag började sticka på mitt 12kvadratsrum i Brickebacken. För första gången sen 2012 så var garnet på rea, (typ 20spänn) och jag sa att nu jäklar! Nu köper jag det, sen är det min belöning när jag fått godkänt på tentan. Så nu ligger det mjukaste och vackraste garnet jag någonsin tagit i härhemma och väntar på att få bli nån vacker/mysig/fräsig/underbar sjal av något slag. Har inte bestämt mig för vad än, men jag har 15arbetsdagar på mig att dyka ner i Ravelrys underbara mönsterarkiv, kanske mer om det blir omtenta!
 
ALLTSÅ FÄRGEN! Jag blir så varm i kroppen varje gång jag tittar på nystanet! Det är pure love! ♥

Detta fick mig att komma på den briljanta idén för att faktiskt hinna med stickningen, och att hålla antalet UFO:n* ganska lågt. Belöningar! Bästa motivationen är belöningar! Det är något jag vet funkar med mig, och det är också ett bra sätt att hålla balansen på Plugg vs. Hobby! SÅ, eftersom jag bara i det rummet jag sitter i kan räkna till 7 UFO:n, (ehehehheh) så känner jag att jag bara får påbörja något nytt efter en tenta. Med det menar jag att tentan alltså måste vara gjord, inte nödvändigtvis avklarad. Som motivation till att klara tentan så får jag köpa 1-2 fina härvor som jag inte får använda förän det står minst G i betyg.

Om jag avslutar ett projekt då? Vad kan vi hitta på för belöning? En trisslott?
Jag tror jag delar opp'et! Jag har ju min pendlarstickning (= ett bebisprojekt av restnystan som är lätt och smidigt att ha med på buss/tåg osv) och den måste jag ju liksom ha. Så pendlarprojektet får alltid avlösas av ett nytt. Mina beställningar (2st för tillfället) får jag belönas med glädjen från mottagaren. Yarnmail får jag bara påbörja om jag avslutat den innan, vilket jag inte har gjort med den senaste, och snart kommer nästa! Yikes!
Stora projekt då? Dom förtjänar ju faktiskt att belönas rejält. Jag har bara ett riktigt stort på gång nu, så jag tänker ett stort klädesplagg/projekt i taget. MEN för att sätta en twist på det, så kan en ju säga att om jag avslutar ett stort, så får jag inte börja på nästa förän jag gjort en tenta. (För att inte bli för generös här, då sitter jag väl snart med 20 UFO:n ändå, heheh)

Nu har jag det svart på vitt, så när jag funderar på vad jag kom fram till, så kan jag inte komma med några ursäkter alls! Jag får bara gå tillbaka hit och kolla efter! ;)
 
*Unfinished objects.
Bilder Handarbete Pyssel
0 kommentarer