Projektabstinensen.

Okej, så de sista dagarna nu så har jag avslutat 1 beställning, tenta-projektet, senaste yarnmailprojektet och ett litet endagsprojekt som blev liggande pga defekt garn som jag inte orkat reklamera pga orkade inte leta efter kvittot. Men nu är det gjort.

Jag har tillochmed gjort mig en Yarny. (Inte stickning, bara DIY med garn, så den är okej, eller hur?) Spelade föresten ut Unravel för några veckor sedan... Aldrig har garn gjort mig så förbannat tokig. Men så himla mysigt spel!
 
Nu har jag alltså 1 tröja, 1 beställd halsduk, 1 födelsedagspresent och 1 pendlarprojekt kvar. (Plus en babyfilt jag påbörjade, men som ligger i ide i garnlådan i källaren samt dendär mysteriesockan som blev för liten så jag har fastnat på skaftet och överväger att repa upp den. Men den är så förbannat fin, så egentligen vill jag göra klart den så jag kan använda den som julstrumpa eller något iallafall) Likförbaskat känns det tomt att ha avslutat 4 projekt, även om jag har lika många kvar...

Dessutom kan det vara värt att nämna att när jag reklamerade garnet så försökte jag först göra det direkt till företaget, men den gubben gick inte, så jag var ju tvungen att gå in till min lokala dealer. Och då gick jag ju ut därifrån med 5 nystan utöver ersättningsnystanet. MEN till mitt försvar så var 4 nystan till beställningen. Jag var bara inte beredd på att det skulle finnas kvar, var helt övertygad om att jag köpte de absolut sista när jag handlade garnet första gången. (Extrem miss i garnåtgångsuträkning från min sida). Veckan innan det bara råkade jag köpa 6 nystan av det mjukaste bambugarnet någonsin efter ett tips från en gammal kollega.... Så, garnförrådet fylls ju nästan på snabbare än jag avverkar det, bara det borde väl få vara anledning nog att få starta nytt projekt? ;)

Ska försöka hålla mig veckan ut iallafall. Yarnmail borde komma i veckan, om inte annat kommer förhoppningsvis tenta-resultatet på Torsdag/Fredag. Har jag tur är jag godkänd och får äntligen plocka fram den blåa skönheten! (fast jag är så förbannat trött på scarfer nu så vet inte om jag är så sugen på det. För nog blir det en scarf/wrap av den allt...)
0 kommentarer