Mars

Just nu på Netflix: Outlander! Tittade mest för att den är stor i stickvärlden. I stickgrupper på Facebook är det så många som säger "aaah vad mycket fint stickat det är" och stick-podcaster pratar om serien som något underbart fantastiskt, jättemånga indie-dyers döper sina garn efter serien och designers gör mönster inspirerade därifrån. Så självklar var jag ju tvungen att undersöka saken. För det första – Nästan inget stickat alls? Några halskragar och halvvantar. För det andra – AJ LÖÖÖÖÖV IT! Säsong två tycks dock bara finnas på Viaplay och min gratismånad är redan förbrukad, sååå.... blah! Funderar på om jag ska läsa böckerna i sommar. 
 
Favoritmusik: Nu har jag köpt en FM-sändare så jag kan börja lyssna på riktig musik i bilen, är så ofantligt trött på allt som inte är kvällspasset på radio (som jag dessutom bara lyckas pricka in nån gång varannan vecka om det är fullmåne typ). Morgonpasset går att lyssna på ibland, beror lite på vilka som jobbar och hur trötta de är. Jag har aldrig riktigt varit typen som lyssnar på hela skivor, slängde ju bara in dem på iPoden och slog på shuffle. Plus att man hinner med att varva de flesta skivorna ENKEL resa till skolan.
MEN, de som går varma i bilen nu är:
* Marian Hill - Down, så enkel (nästan) och vacker 
* Jon Bellion - All time low, hatkärlek på denna alltså, i början tyckte jag att den mest var modern rappakalja, men alltså.. Kan inte sluta spela den.
 
Utflykter: Tog mig en tur till Kil, sen blev det en nattur med brorsan och teleskopet.

 
 
Favoritgarn: När jag var i Linköping i höstas så köpte jag ett ullgarn som jag knappt kommer ihåg vad det var. Häromveckan hittade jag på ett projekt att göra av dem, och alltså, UNDERBARA! Så mjukt och gosigt, kommer bli en underbar sjal!
 
 
Avslutade projekt:
Verkar som det bara blev en Pussyhat, haha!
 
Annat värt att nämnas: Köpte en bomberjacka! Har alltid tyckt att det är så himla snyggt, men inte riktigt vågat köpa en. Men efter lite pepp från Vahide, och smakråd från Ronja och Hanna så blev det en läckert grön som fick följa med mig hem.
Save
0 kommentarer