Vad som händer när man släpper lös Sara i Oslo.

Efter nyårsfirande i Oslo är jag nu åter på hemmaplan! Året börjar bra, fått gå runt i Norska garnbutiker och klämt och känt! Vi hittade en SUPERKOSELIG liten butik med alla stickböcker jag någonsin önskat mig, lite mjuka garner, KNAPPAR! Massor med knappar! Har nog aldrig sett en butik med så många BRA knappar (enligt mina preferenser alltså), roliga tygpåsar (bor man inte i närheten FÅR MAN köpa två) och världens trevligaste personal. Jag skulle kunna flytta till Oslo enkom för att kunna hänga där i tid och otid. ♥ Sen gick vi självklart förbi min andra favoritbutik och köpte ett nytt garnset (HERREGUD JAG HAR JU INTE ENS VISAT ER MITT FÖRSTA?! Schemalägger ett inlägg till imorgon!) och två nystan som var så blåa att jag liksom inte hade något annat val än att köpa dem.
Det randiga blåa är på gång att bli årets första sockpar! Satt frenetiskt och stickade hälen på första sockan igårkväll. Konstigt att man liksom alltid kommer till hälen på kvällen och egentligen inte har tid (man kan ju inte lägga ifrån sig stickningen mitt i hälen!). Uggleknappen ska få bli till min väska, den nuvarande knappen är lite för liten och glider gärna ur, så ska göra en liten organtransplantation nångång nu innan det blir vårväder! Påskesokken behöver jag väl inte ens gå in på vad som ska ske? ;)
I övrigt har jag blivit godkänd på omtentan och igår skrev jag en ny (vanlig) tenta. Den gick sååå mycket bättre än jag förväntat mig, men är ändå osäker på om det gick hela vägen. Korvstoppa hjärnan med information är liksom inte min grej och det här var en typisk korvstoppningstenta. Det visar sig senare, men håll tummarna för mig!
0 kommentarer