Februari

Just nu på Netflix:
Har precis kollat klart på Gilmore Girls, inklusive den senaste säsongen "A year in the life" och jag må säga att jag nästan är besviken på båda sluten. Jag är egentligen inte ett big fan av långa utdragna serier (Trots det är How I met your mother fortfarande en av mina absoluta favoriter (trots att jag tröttnade efter säsong 6)). MEN Gilmore Girls var roligt hela vägen igenom, och det är väldigt fint ändå hur dom har delat upp den efter Rorys skolår (fast de sista säsongerna handlade ju typ bara om Lorelei? Seriöst, tröttnade lite på'na). Det slutade ändå väldigt fint och värdigt i rätt tid. Sjukt bra avslut! ♥
(Nu kommer eventuellt lite Spoilers så är en känslig kan man gå till nästa punkt)
A year in the life däremot.... DÅLIGT med återkoppling till vad som hänt sedan sist. Hattigt och lustigt, å ena sidan kändes det som de ville få in så mycket som möjligt, å andra sidan hade de hur mycket tid som helst till ett värdelöst jävla musikalnummer som inte gav ett piss till storyn, alltså?! Ville de ha Loreleis uppenbarelse hade det liksom räckt med bara just det sista stycket. Suck! Och slutet då!? Jag läste visserligen att planen var att avsluta så redan första gången, och det var väl ett fint sätt att knyta igen serien på, men storyn som ledde dit kändes bara så jävla ovärdig. Jag går liksom med på allt, förändringarna etc. men hade man haft en stadigare story utan alla dessa lösa knäppa sidospår hade det liksom varit värdigt. 

Favoritmusik:
Wow, har liksom inte haft någon uppenbarelse musikaliskt denna månad. Tom Odell sitter i bilen, är trött på det mesta som går på radio, både folk och musik. Säkert! släppte nytt album, vackert som vanligt, men ingen riktig uppenbarelse faktiskt, köpte den på LP så har inte kunnat lyssna in den i bilen, vilket är typ enda stället jag lyssnar på musik nuförtiden.

Resor:
Inga större utflykter, blev en blixtvisit i Falun/Fagersta. Såhärårs orkar en liksom inte röra på sig i onödan.

Favoritgarn: 
Det måste ju nästan bli björk-garnet, är så himla nöjd med sjalen som blev! 
 
Avslutade projekt:
Sjalen, här innan blockning, är somsagt helnöjd, men jag kunde gjort den längre, men ville verkligen inte ha den bredare, med denhär modellen är den redan lite för bred. Men slängd runt halsen till jeansjackan somsagt! ♥ Längtar!

Sen blev det halvvantar och helvantar!
Annat värt att nämnas: Är så sjukt peppad att jag faktiskt lyckas åstadkomma några VG:n ibland! Jag behövde verkligen det senaste! Det känns också hoppfullt att vi faktiskt får vår om cirkus tjugo dagar, är sjuuukt trött på slasket/isen nu.
0 kommentarer