Fade-igan klar!

Igårkväll avslutade jag äntligen min Comfort Fade Cardigan. Idag fäste jag de sista trådarna. Imorgon ska jag ta mig en tur och se om jag kan ta lite bilder. Egentligen skulle jag behöva blocka* den innan jag tar bilder. Men kan som inte hålla mig! Kan ju ta bilder igen sen liksom. Dessutom är det stickat i Superwashbehandlat garn, som är känt för att töja ut sig, så vill egentligen inte blöta ner den i onödan.
 
 
Den blev så himla bra! Var så osäker på om det verkligen skulle bli det, är ännu inte helt hundra på exakt var jag ska börja dela för ärmar för att det ska passa mitt tycke. Dessutom kändes ärmarna som att de var gränsfall till för smala, men när allt var klart så kändes det ändå bra (skönt, då slapp jag sticka om dom!). Dock är de liiiite lite korta, och då stickade jag dom ändå längre (som vanligt)....

Håll utkik här imorgon för lite bättre bilder! ;)
 
*Blocka = när man stickat färdigt ett plagg, så kan man väta ner det och sträcka ut det så det får önskad form.
0 kommentarer