Livstecken!

Long time no see! 
Förra veckan jobbade jag 42timmar (mot mina typ/knappt 20 i vanliga fall). Var helt slut när jag kom hem och däckade innan 21-22 typ varje kväll. I fredags åkte jag till Västerås till Linn och var barnvakt åt sötaste Elsa resten av helgen. Jag har nog aldrig sovit så gott som jag gjorde inatt. TROTS att jag drömde att jag blev jagad (av nån outgrundlig anledning), ganska skoj faktiskt, gjorde värsta actionfilmsakrobaterna och sprang snabbare än någonsin när jag körde parkour genom ett ihopkok av storstäder. Vaknade när jag var inne på klädbutik och letade efter en hoodtröja som väckte mindre uppseende än min knallgula klädsel. ;)

Idag har jag varit in i Örebro, köpte nya knappar till tröjan eftersom dom andra inte verkar vilja titta fram, köpte även MER GARN! TJOHO! Men nu är det garnstopp för min del. Tvärt sådant. Just nu har jag så mycket projekt på gång och två till jag ska börja med i veckan. Det ena är en till KnitAlong (hoppat av den andra. Skulle bli barntröja och färgerna var för hemska för sådant så gör en filt av'et istället eftersom nån bright människa tyckte jag skulle fästa trådarna istället för att låta dom hänga kvar (=ska jag repa upp så blir det många småtrådar och sånt pallar man inte med...)), och sen så vann jag ett mönster som jag bara inte kan låta bli att börja på på en gång! :D Det var ju ändå specialpris på det rekomenderade garnet.. (huhu! jag faller så lätt för sådant)

Byxor blev det också. Har bara ett stackars par som jag använder till förbannelse. Så fort dom väntar på att bli tvättade så blir jag nästan tvungen att köra Kalle Anka-stilen. Har hållt tillbaka lite på byxor just pga viktnedgången. Men nån måtta får det tamejtusan vara! Så jag köpte två likadana par till, MEN i en storlek mindre, så känns det inte lika jobbigt. Vet ju med erfarenhet att just denna modellen tänjer ut sig ganska bra eftersom mitt första par slappade te'sig ganska snabbt. ;)
Vardag
0 kommentarer