Sedan sist

Hejhej! Det blir lite glest mellan uppdateringarna, men å andra sidan händer inte särskillt mycket just nu. Vädret har varit trist och grupparbete i skolan har krävt min fulla uppmärksamhet. Sen har jag skaffat mig ett jobb också.
Men förra veckan tittade solen fram och jag fick en långhelg, så vi började städa upp trädgården torsdag och fredag. På lördagen rensade jag och möblerade om i köksskåpen och i söndags fick garderoben samma behandling. Slängde ner allt vintrigt i källaren och tog upp vårjackan (har kvar min nödjacka i bilen ett tag till dock). Denna veckan har vi haft två föreläsningar och nu behöver jag inte åka in förän på tisdag igen. Så denna veckan ägnar jag mig lite åt jobb och ska försöka börja läsa kurslitteraturen.



En sak jag också gjorde förra veckan var att jag blev klar med ärmarna till telemarkskoften! Så jag grävde fram och lagade min symaskin, meeen det är en plastraket från Ikea så den klarar ju inte av nånting annat än deras tjocka, stela tyger. Så fick låna svärmors gamla trotjänare för att sy mina "säkerhetssömmar".
 

Har för övrigt stickat den alldeles för löst så det var inte mycket garn kvar TROTS att jag köpte ett garnpaket för L men har stickat den i M... Hörde av mig till butiken för att köpa ett nystan i samma färgbad, först verkade det som de sålt alla, MEN så hittade dom ett nystan till mig! Hittills har jag inte behövt öppna den, men har halsen kvar att sticka och nystanet på bilden nedan är ungefär hälften så stort nu efter att jag sytt axlar och ärmar.

Visst hittade jag de snyggaste knapparna någonsin?! ♥

I lördagsmorse, innan jag gav mig på köket så tog jag ett djupt andetag och klippte upp för ärmarna.
Det här är alltså statusen på koftan sedan söndags kväll. Ska köpa sytråd för att säkra kanterna på insidan. Sedan väntar jag på leverans av ett bomullsband som ska säkra sömmarna på framsidan. därför har jag inte vågat klippa upp mitt fram än. De var tydligen slut på lager så vi får se när (om) de dyker upp.... Suck, skulle beställt dom när jag satt och tittade första gången. Vill väldigt gärna ha denhär klar innan påsk!
(Man kan sticka som ett skyddsband också, men jag vill så väldigt gärna ha band med snyggt folklore-mönster..)
0 kommentarer