Torsdag

Så idag har vi slutspurtat uppsats, det har verkligen inte varit rätt tid att göra denna uppsatsen. Det har gått segt att läsa de vetenskapliga artiklarna, och när jag läser min text förstår jag knappt själv vad jag menar. Det är ytterligare en bra anledning till att jag behöver börja skriva igen. Jag behöver motionera upp text-minnet om det så bara är små uppdateringar om vad jag åt till frukost (en banan, hann inte med filen).
 
En annan anledning är ju för att komma igång med fotograferingen igen. Jag tycker fortfarande att det är superkul, men någonstans på vägen har jag tappat det. Det är svårt att hitta nya motiv (förutom mina färdiga stickningar), vilket leder till att inspirationen tryter. Framförallt när man inte längre umgås med folk på samma sätt som i högstadiet, som också var kameratokiga, eller helt enkelt gick med på att ställa upp på bild.

Att hitta folk som vill ställa upp är dock inte det svåraste, det svåra är ju att synka vuxenlivet med nöjeslivet. Något som inte är så lätt när alla man lärt känna här i krokarna är från branscher som inte jobbar raka veckor, 9–5.
 
I julas fick jag iallafall hjälp av Julia att fota min Bettyjakke! (Som jag köpte i Oslo, när jag var där i Oktober på Strikkefestival, fast detta garnet köpte jag innan festivalen, på butik (och det var en butik med unikt garn som inte skulle ställa ut och som bara finns i Oslo, så det var lov ;) )). Den saknar fortfarande knappar.
 
Det är ju en kul historia i sig. Beställde jättefina broderade får-knappar från Etsy, det var oklart dock hur många som skulle dyka upp. Det blev iallafall EN knapp för lite (och de var liiiite för stora). Hittade istället några knappar hemma som skulle kunna funka och ge en kul ärgklick. Men då skulle jag behöva köpa fler, och även om dom knapparna finns i Kumla, så fick jag först gå igenom Linneas knappförråd. Hittade några fina blå, men i samma veva så snubblade jag över ytterligare en knappförsäljare på Etsy och var helt hundra på att DOM knapparna, var dom som skulle göra Betty komplett. MEN... de var för små, kom ihåg fel på millimeterna. Var helt övertygad om att 15mm var det rätta, men det var ju 18mm... SUCK!

Så nu överväger jag färgklickarna, alternativt köra på fåren och lämna tomt högst upp.. Kanske gör jag ett inlägg senare och ber om råd....
0 kommentarer