Dag 4 - TRD Strikk

Ska börja återigen med, missförstå mig rätt.

Gick på stickfestival i Trondheim, var egentligen inte tänkt så, utan jag råkade bara upptäcka att den var samma helg jag redan planerat att vara i Trondheim. Så jag bokade en biljett och ett föredrag. När jag kom in vid öppning och ville köpa mig en tygpåse möts jag av "Nej, vi tar bara vipps" (norsk swish) och det gick inte att ta betalt med kort eller kontant.. och man ba jaha, nehe, jaja behöver ingen tygpåse ändå.
 
Grejen var att sen visade sig att av de 4 jag spanat ut att handla ifrån medan jag ändå slipper betala tull och moms och skit för att importera till Sverige, så var det bara en av dom som faktiskt tog emot annat än Vipps. Så jag köpte det jag skulle ha från denna enda (inte garn faktiskt, utan roliga tillbehör), sen hittade jag ett tröstnystan hos en jag spanat in förut, men inte handlat av. Sen gick jag hem... efter 50 minuter. Käkade lunch och tjurade en stund, gick på mitt föredrag och efter middag så gick jag på efterfesten. DEN var superkul. Hittade lite norska tjejer att snacka skit med, och Trondheim var ganska vackert att gå hem i när hela staden var full av fest (och jag full av rom).

Så jag var inte lika tjurig imorse när jag satte av mot nästa mål. Vi är sams, jag och Trondheim, jag kommer nog tillbaka, för att upptäcka mer av staden, utkanterna och utsikterna!
0 kommentarer