Telemarkskofte

Igår slängde jag upp en telemarkskofta på stickorna! Efter att ha avslutat en av de hemskaste tröjorna jag någonsin varit med om (jag ska blogga om den så småningom, men just nu ska den få hänga i garderoben och skämmas en stund innan vi blir sams igen), så har jag iallafall bestämt mig för att göra en rolig norsk kofta igen! Beställde ett garnpaket i början av året för att peppa mig att göra klart ovan nämnda kofta, och då gick det fort! ;)

Så, somsagt, igår var det dags, satte fart på stickorna, tog en paus för att gå på bio (Star Wars) på eftermiddagen. Apropå det, det är så udda att gå på bio på dagen, man får en sån skev tidsuppfattning. Ännu värre på sommaren när det är LJUST när man kommer ut från bion...! När vi kom hem påbörjade jag iallafall mönsterdelen, vid klockan 23 bestämde jag mig för att gå och lägga mig... TRODDE JAG. Den var ju förtusan 01! Ehehe, där var den dygnsrytmen förstörd...  (den beige:a markören är där jag avslutade igår...)
 

Detta projekt blir en "första gång"... jag ska faktiskt steeka! (=KLIPPA I KOFTAN, HJÄLP!) övervägde att skippa det, men kom på att alternativet är att sticka flerfärgat på avigsidan (never again!), så det är bara å bita ihop. Alla gör det, hur svårt kan det vara?

(PS. sådär gröna var inte bilderna när jag sparade dom, är dom gröna för er?)
 
 
1 kommentar
Fru

Men JA! Minns en gång då jag var på bio ganska tidigt på kvällen på sommaren och det var både ljust och jättevarmt är man kom ut. Varmare än i salongen vill jag minnas,typ det som var knäppast!