Valborg.

Jag gillar valborg. har alltid tyckt att det är världens mysigaste att gå till brasan och få springa fritt med mina vänner. För att inte tala om fyrverkerierna! Även om brasan egentligen är det enda viktiga. Ett trevligt sällskap och en brasa! Men pga sämst, så slutade dom ha brasa i Fagersta. Och av någon underlig anledning tog jag mig aldrig någonannanstans och tittade på brasa de åren... Minns dock att jag spenderade en av alla dessa valborgsaftnar på krogen, en av mina finaste Fagerstakvällar någonsin, som resulterade i min första riktiga bakfylla.

Valborg är ganska magisk, det är som nystart på riktigt, mycket mer än vad nyår någonsin varit för mig, framförallt på senare år. Brasa eller inte, så är det dags att slänga gammal skit på hög och tända på. Jag önskar att jag hade ork och lust att ta mig ut ikväll. Men jag ids inte, jobbar 7-16 imorgon och det var tufft att gå upp imorse, så när sängen blir ledig nu så kryper jag ner och slår jag igång en film på iPaden och somnar. Jag går inte ut mer idag, framförallt inte i denhär blåsten och kylan, jag fick ju min brasa på påsken iår. :)
 
 
0 kommentarer

Veckan.

Kvällsvecka på jobbet, halva veckan iallafall.. Så skönt att få sova ut, äta frukost i lugn och ro, kanske hitta på något, som en simtur eller långpromenad. Är lite seg idag, så kör på vila, imorgon ska jag simma och på Torsdag blir det förmiddagsjobb, och eftersom jag inte har några valborgsplaner så tog jag ett långpass på Fredag också. Kör på fest i helgen istället, är bra sugen på att förtära en eller två Irish Coffee på en uteservering så jobbar på att hitta ett sällskap. :) Nu har vågen börjat släppa neråt igen och jag har gått ner sammanlagt 16,1kilo, så tänkte sätta upp lite nya träning och hälsa-mål eftersom det var längesen jag satte upp några mål. Jag klarade ju inte hälsans stig-målet, eftersom jag slutade gå den. Tröttnade på sträckan, den var ganska ocharmig och omotiverande efter några varv ;) 

Såhär tänker jag nu, sista Maj kör vi återkoppling. 
  • Komma igång med simmandet igen, samma som tidigare 20varv/gång minst en gång i veckan. 
  • Nå stegmålet (10 000) på fitbit:en minst 5dagar/vecka.
  • Jobba på arm och mag-styrka 
  • Läsa bok utomhus. 
0 kommentarer

Petit Chaperon Rouge.

 
0 kommentarer