Verkligheten.

Jag har en sån mäktig känsla inom mig nu. Kommer ni ihåg vad jag skrev om våran andra dag i Norge
Om gubben som berättade att det fanns en spricka i berget som skulle kollapsa en vacker dag? 
Nu tycks det vara en vacker dag på gång. Detta är en sån otroligt mäktig känsla att tänka att vi stod där nedanför bara för tio veckor sedan. Att det, enligt mina små utflykter på googlemaps, är längs med samma väg jag skuttade överlycklig med kameran. Sådant tycker jag är otroligt Mindblowing. Jag följer nu sprickans framfart ohälsosamt intresserad. 

Hitåt var det han pekade när han sa att det fanns en spricka därbakom...
...och enligt google maps, och livesändningen på VG, så är det ju denna toppen, eller ja, lite mer till vänster...
 
...ni får säga vad ni vill, men jag tycker detta är mäktigt
0 kommentarer

Vikten, målen och framtiden.

Det har somsagt gått sådär med målen som jag satte upp. Tycker det är förskräckligt svårt att komma ihåg vatten osv. Imorgon ska jag in och köpa lite mer träningskläder till vintern, bland annat en jacka som passar till att träna ute på vintern som inte blir för tjock, eller osmidig, och då ska jag se till att köpa en vattenflaska att ALLTID ha med mig och tillgänglig (annars går dom liksom till pantmaskinen). Ska även se om jag kan hitta ett par extra skor, känner på mig att det kan bli ganska blött framöver, och då vill jag inte låta bli att träna bara för att jobbarskorna inte ska bli blöta. 
 
Jag gillar inte riktigt klämdagen som måndagen har blivit iochmed att jag har vägningsdag på tisdagar så jag lägger upp lite mål idag istället som startar från och med imorgon. Och nuni, imorgon ska jag se till att tagga till mig ordentligt med massor med nya träningsgrejer så jag kan komma igång! Materialist Javisst!

Dessa mål SKA följas.
Mål nummer 1: VATTENFLASKA! Min nya följeslagare ska bli vattenflaskan. Vatten är min vän.
Mål nummer 2: Mer frukt till mellanmål! (Egentligen äta mellanmål överhuvudtaget) Här tycker jag att det är svårt, då jag tycker om väldigt få frukter eller är allergisk. Men nu kommer vi snart in i den härliga Satsumas-perioden, så inbillar mig att detta blir lätt. Minst 2 mellanmål om dagen, och 1 av dom måste vara en frukt/innehålla frukt.
Mål nummer 3: De två ovanstående ska bli sånpass rutin att jag gör dem utan att anstränga mig vid nyår. 

Efter nyår sedan ska jag börja satsa på löpning och att bli sockerfri. Just sockret har kommit mycket av sigsjälvt nu när jag har mer koll på vad jag äter. Men efter nyår ska sockret bli mer kontrollerat.

För att det inte ska bli förmycket vikt i bloggen nu (även om mtt liv just nu cirkulerar mest kring det) så håller jag på att leta reda på en ny bildutmaning för att få November att bli lite mindre grå! Kommer även att gå ner i tid och bara bli timvikarie igen, så jag kanske måste ha något att göra om de inte ringer in mig ;). 
 
1 kommentar

Promenaderna.

Det finns en tid, strax efter sommaren, som jag kan gå ute och andas fritt. Sedan kommer kylan och senhösten, då mina öron fryser ända in till käkbenen, eller tvärtom om jag har mössa, och näsan blir täppt av andra anledningar än pollen. Nu är vi inne i just den perioden och det speglar av sig väldigt bra i hur mycket kortare mina promenader blir. 

Då kommer vi till dethär med varma gym, men där tröttnar jag ännusnabbare eftersom jag inte kommer nånvart. Utan stirrar på samma jäkla lokal hela tiden. Så, vad gör man för att orka promenera skitlångt även på vintern? 

1 kommentar