Utmaningen (dag 10)

"A product you use in your hair" 

Jag är fortfarande inte dagvild. Men ville ha denna just idag, för att idag fyller mina dreads 1år! Plus att jag äter så konstigt när jag är ledig, så finns som ingen lunch att visa. ;) 

Så, först ut kommer själva produkten. Mitt schampoo:
Först köpte jag den stora gula, den luktar lite mintigt och gott. Den grönvita tvålen köpte jag för att tvätta kläder med, men sen jag flyttade ihop med min sambo så går tvättmaskinen tills det finns plats att tvätta för hand igen. Den som jag använder i håret nu är den vita. 
När jag sedan är färdig så kramar jag ur håret ordentligt och svingar upp den i en handduk
Om man vill kan man torka med hårtork, men jag föredrar att låta håret torka ifred, så efter att ha låtit handduken suga en stund så släpper jag bara ut håret. Jag gjorde det en kväll en gång. Inte mysigt att gå och lägga sig med. :P Jag tvättar håret ungefär en gång i veckan med tvål, däremellan brukar jag bara skölja det. Allt beror på hur mycket man svettats om huvudet osv. :) I Frankrike sköljde jag nästan bara håret. (Vågade inte ta med schampoot pga det innehåller hampaolja och jag är livrädd för att fastna i kontrollerna) Efter ett tag blev det dock konstigt iom de höga kalkhalterna, så köpte nått vanligt men det naturligaste schampoot jag kunde hitta.

När jag ska vårda mina dreadlocks i övrigt använder jag en vanlig virknål, eller denna:
Mest drar jag bara in löst hår i dreadsen, men med denna brukar jag även dra dreadtopparna genom det lösa håret i hårbotten för att tighta till dem. :) 
0 kommentarer