I-landsproblem.

Hu! Här sitter jag och är vaken, kommer knappt ihåg sist jag var vaken vid denna tiden. (Det var säkert förra veckan..) Men elektrikern kommer närsomhelst så då får man snällt försöka hålla sig iallafall såpass vaken att man hör när han knackar på. Apropå elektrikern så upptäcker man ibland hur mycket man är beroende av saker och ting, som el. Igår tänkte jag efter att ha pratat med honom "Jomen jag klarar mig flera timmar utan el, jag drar bara igång Netflix" eh.... Lite senare igårkväll kom jag på att Netflix kräver Wi-fi som kräver, just det, EL! Bara för att datorn klarar några timmar utan el så betyder det inte att man har Wi-fi. (och det är inte värt att streama slut på mobilsurfen, den håller väl bara för typ 1 avsnitt Bron eller så. Visst är det typ knappt en timme per GB?)

Sen kom jag på att jag kan inte äta något tillagat, får både micron och ugnen går på el, så håller han på länge får det bli smörgåsar till lunch med. Har hällt kokat vatten i en termos så jag iallafall kan göra en kopp te att hålla mig varm med, för jag får ju inte elda utan elen heller. Så det känns som att jag får sitta här och frysa och läsa en bok idag. Eller sticka vidare lite, påbörjade del 3 av 7 igår...
 
Handarbete Hus Stickat Vardag
0 kommentarer