insnöad.

Igårmorse, påväg till jobbet, postade jag denna bilden på instagram med texten "insnöad" 
Hela Kumla var oplogat, som om ingen lever före klockan 8 på en söndagmorgon. Redan när jag kom till jobbet så var mina gympaskor dyngsura och en aning kalla. Jobbarbilarna var översnöade och efter febrilt borstande gled vi i en fin liten ström ut på vägarna ut till våra brukare. 
 
Sen vet jag egentligen inte vad som hände, om det kanske var karma? Men efter en korkad missbedömning från mitt håll så hade jag kört fast på en gård. (HEY- WHAT DID YOU EXPECT?) Där stod jag, nedanför en oplogad backe och kunde för mitt liv inte komma upp, så i brist på annat så fick jag lov att ploga hela uppfarten medan jag väntade på att min kollega skulle bli klar och komma och hjälpa mig att knuffa upp bilen. EN TIMME och betydligt blötare fötter senare så lyckades vi glida upp för uppfarten och vidare på nya upptåg. Och det blev en lååååång och tung dag med blöta fötter och skakande armar, eftersom det var en såndär delad tur. Så när jag väl kom hem så var det rätt in i en varmdusch och ner i sängen där jag slocknade som ett litet barn. Idag vaknar jag upp med en snevriden träningsvärk och överlag fortfarande utmattad kropp, men förkylningen verkar hålla sig undan (pepparpeppar), ska avvakta en dag eller två till bara. :) 
 
Blev faktiskt väldigt glad igårkväll, på ett utav de senare besöken, hos en som brukar vara lite vresig, så fick jag höra att det var så trevligt när jag kom, för jag var alltid glad! :D HUR KUL? Visst klickar man bra med somliga och vet att dom gillar en, men när det kommer från en som det inte är så uppenbart vad de tycker, så värmer det nått otroligt att få den uppskattningen personligen! ♥
0 kommentarer