Vägningsdag!

Sikken jäkla dag jag har haft, som om det inte räckte med vågen visade plus (som väntat visserligen, men ganska nedslående ändå) så har det varit en rent ut sagt fördjävlig dag på jobbet. Har gått på bristningsgränsen till tårar hela dagen, det sprack en sväng på morgonen. Men det var bara att bita ihop och kämpa på, har fantastiska kolleger och i slutändan lyckades vi ganska bra ändå. Kunde vart värre. Efter en kram från chefen och en tur på ica med mor i luren så kändes det lite bättre att komma hem och slänga sig på sofflocket med en fryspaj. Imorgon väntar ännu en lång dag på jobbet, på torsdag firar jag ledigheten med en simtur, sen blir jag gräsänka hela helgen, så det firar jag med att jobba lite till. Pööörfekt

För att återgå till invägningen, så var det ändå bara 0,9 plus, och det ska jag väl klara att bli av med till nästa Tisdag, med allt rännande på jobbet så blir det ju inte något uttråkat småätande iallafall, vilket är min största fälla. Sen spelar det ingen roll, man måste ju tänka på vad man lyckats med ändå! Sköterskan kommenterade min viktnedgång idag också, när man får frågan hur mycket som försvunnit så får man ju också en påminnelse till sig själv att det tamejtusan ÄR 12 KILO som är borta (trots plus) PLUS! att jag numera är nere på hälsosamt BMI! :D Bara en sån sak! 

Puss på er! 
0 kommentarer