Femtimmarskoftor

Idag tog jag tummen ur och satte fast knapparna i femtimmarskoftorna. Så nu ska dom ner i lådan i källaren och vänta på bättre tider.. ;) Är fortfarande helt förundrad över hur bra det blev med knapparna! Sånt händer liksom bara en gång.. :P

Fantastiskt mysigt mönster, och väldigt motiverande eftersom man bara fäster 2 trådar, en i början och en i slutet. Visst får en sy i knappar också (och så gjorde jag en söm på den andra med bara en knapp också). Men det är liksom ingenting som tar varken tid eller energi. Till skillnad från när man måste fästa tusen trådar bara i EN armhåla. :P 
Nu är jag iallafall klar med mina "test-tröjor" så nu håller jag på med en som jag ska ge bort! Nästa gång ska jag testa och ta en lite större sticka för att få en annan storlek. :)


 



Handarbete Pyssel Stickat
0 kommentarer