Tillbaka i lugnet.

Så var min sista dag i hemtjänsten gjord, och det har aldrig kännts bättre. Jag behövde verkligen gå vidare med livet, denna sommarn skulle bli härlig och skön, det skulle vara mycket jobb, men det såg så ljust ut i våras. Fantastiska sommarvikarier och inte alls mycket att göra. Tji fick jag, och jag har knappt hunnit umgås med någon eller gjort hälften av alla grejer jag skulle klämma in emellanåt. Hann knappt med att umgås med syrran heller, för vi hade bara en enda ledig dag tillsammans, första helgen hon var här. Sen sprang vi i princip om varandra hela bunten härhemma.
 
Nu är syrran uppe i Piteå, och jag och skägget tog oss en sväng över till Oslo för att umgås med vänner och bekanta ett par dagar. Jag packade med kameran, men tog inte ens upp den ur väskan. Konstigt nog känns det mer okej än någonsin. Jag behövde några lugna dagar, istället söp jag in atmosfären ordentligt. Oslo är en himla bra stad för att vara storstad, slår London och Göteborg med hästlängder (Stockholm är inte med, för jag tycker bättre om Fagersta än Stockholm, och det säger mycket). 
 

Nu så har jag bara 10 dagar kvar att ta det lugnt på hemmaplan innan skolan börjar. Ska bli såååå skönt med rutiner, gick igenom mitt nya schema häromdagen och det är liksom riktiga niotillfem-dagar. Känns redan mycket bättre än 3h/vecka-utbildningen jag gick förra gången. ;) Roliga böcker är det också!
 
0 kommentarer