Mössan

Yep, I'm on a roll! Snaart är ett par sockor till Elsa klara, och en mössa till mig blev klar igår, invigdes idag!
Återigen stickat i svart... ;) Men ville verkligen inte ha den vit, och de andra färgerna fanns inte tillräckligt av i butiken (eller så var dom inte samma färgbad, har blivit väldigt noga med sånt nu, har lärt mig att man visst kan se skillnad i färdiga resultatet = skiträdd!). Så kan det gå!

Anledningen till min stickbärsärkagång kan vara att jag blivit helt inne på Ravelry. Så himla skoj att sitta och titta i timmar på alla mönster som finns! Man kan rangordna vilka man vill göra, man kan uppdatera om processen och kolla vad folk har för invädningar och kommentarer till mönstret. UNDERBART! :D I love it! (osponsrat, helt genuina känslor)
 
Men nu har jag satt köpstopp på garn och ska göra klart vantarna (köpte nytt garn till dom, ska bara sticka klart ullvanten så stickorna blir lösa, sen ska jag göra ett nytt försök och se hur det blir). Sen ska jag göra slut på åtminstonde 5 restnystan innan jag får börja på ett nytt projekt. ;)

Handarbete Pyssel Stickat
0 kommentarer