Metallsvenskan & Ghost BC.

I helgen har jag varit på Metallsvenskan, egentligen skulle jag bara gått i Fredags, men svågerns band blev bokade på Torsdagen så jag har faktiskt gått två dagar! Det var roligt och trevligt, och trots att jag bara var där för Ghosts skull, så följde jag med skägget och tittade på annat, och jag förvånas ständigt över hur mycket jag tycker om. Visst har jag alltid gillat hårdrock i smyg, det finns nog inga som är så skickliga på musik som hårdrockare. Skulle kunna gå in på det djupare, men låt oss konstatera att om en lyssnar ordentligt så är det välkomponerade melodier, enorm röstkontroll och ofta mycket bättre stämsång än i många popballader. Skägget har nog snart konverterat mig helt. ;)

Men somsagt, jag var där för Ghosts skull, inget annat. Det var bara bonus!
Och Ghost, vars ska jag börja? Fantastisk spelning, sånärsom på den förbannade ljudteknikern som inte hade vett nog att höja micken. Att det ska vara så jäkla svårt? Eller är det mig det är fel på? Tycker det händer för ofta?
 
 
Men i övrigt är jag bara supernöjd! Recensionen jag läste igår så var recensenten missnöjd över att sångaren pratade förlänge om orgasmer istället för att sjunga...! Det var ett genialt mellansnack och det säger jag inte för att jag på något sätt skulle vara partisk, då det specifikt var kvinnliga orgasmer ha talade om. Utan för att det var så udda, oväntat och on point! Konserter ska vara en helhetsupplevelse, jag älskar när artisterna faktiskt snackar lite också, man lär känna dom på ett helt annat sätt. Vill man bara lyssna på musik kan en sitta hemma och spela skiva istället. Och jag menar, jag har inte ens fattat att låten handlar om orgasmer innan. Man lär sig nått nytt varje spelning!

Och se! Snacket fanns på tuben! ♥
HSave
0 kommentarer