Yarnmailponcho.

Har provat en ny grej, yarnmail! (ska påpeka innan jag går vidare att jag är väldigt osponsrad) Det är precis vad det låter som, skulle man kunna säga. Jag fick ett paket med garn och beskrivning, och i detta paketet (första någonsin) så var det en enkel poncho! Den blev klar lagom till midsommar, och så varm och gosig den var! ♥

Har länge längtat efter att ha mod nog att beställa knitcrate (har inte vågat pga rädd för tullavgifter pga från utlandet) så blev överlycklig när jag fick nys om en nystartad svensk tjänst! :D Tanken är ju att det ska vara lätta grejer så man ska lära sig sticka, men faktum är att jag tycker det är skitkul ändå! Jag har ju faktiskt aldrig lärt mig sticka, inte "på riktigt", jag lärde mig göra räta maskor i syslöjden och att maska på hade jag ganska mycket problem med i början. Min syster visade mig aviga (men hon hade sett att det fanns folk som gjorde på annat sätt så hon visste inte ens om det var rätt, men det har det ju visat sig vara nu iallafall...) Sen är resten faktiskt bara ren chansning, sånärsom på nått "stygn" som jag googlat, samt att sy ihop med "stickstygn" som jag stirrade på nån tant på youtube i 1,5h innan jag äntligen fattade.... Jag har heller aldrig lärt mig fästa trådar, jag bara pillar in'et med virknål och hoppas på det bästa. xD Så det känns skönt att få en ordentlig och grundlig beskrivning. Helt ärligt, det trillade faktiskt ner en eller två poletter medan jag höll på. Love it!

Hursomhaver, här är iallafall min poncho!
 
 
0 kommentarer