Glad påsk!

Man har lite mindre att blogga om när man jobbar raka veckor. Är så sjukt ovan vid rutiner så när jag kommer hem så är stickorna allt jag dras till.. Köpte en målarbok för vuxna för att ha något att variera med, men blir så stressad över att jag inte hinner sticka upp allt mitt garn så blir inte så mycket målat där heller. Även om det är superkul! :)
 
I torsdags var jag in till min lokala garnhandel för att köpa knappar. För det första så plockade hon fram bästa knapparna någonsin till garnet. Sedan köpte jag på mig några knappar i olika färger för framtida behov. Har även suttit vid tradera och budat hem lite knappar, så snart kan jag bada i knappar med. :P (Pratade med en kollega från syjuntan också, så tror vi kan byta lite knappar med varandra, för vettetusan om jag kommer använda hela 20 (!) knappar som det står "handmade" på. ;) )
 
 
 
Påsken spenderades ganska lugnt, och jag har fått beställningar på inte mindre än 3(!) halsdukar, 2 stycken Hitchhiker och 1 "vanlig". Så att säga att jag inte har att göra är lögn... ;)

(syrran passade ju liksom förträffligt bra i min Hitchhiker)

På det så är det dags att börja plugga igen. Blir mer och mer bestämd, och efter att idag fått påminnelse om att det är 2 år sedan jag kom tillbaka från Frankrike så blev jag liksom säkrare. Så efter att jag har fått andats lite färsk havsluft i helgen så ska jag sätta mig på måndag och skriva en lista, rangordna och försöka få in lite ansökningar. Så ska det väl bli människa av mig med så småningom. ;)
 
0 kommentarer