Måndag.

Alltså, vad en grå måndag kan piggas upp med lite garn!

 
Beställde lite garn i julklapp från Etsy innan jul. Lite för nära jul kanske, framförallt med tanke på att det skickades från USA... Men imorse (okej, kring lunch, men för tidigt för post, i vanliga fall) innan jag åkte till bibblan så gick jag ändå bort till brevlådan. Tro på tusan att där låg ett litet avi! Det gjorde inte ens något att jag var tvungen att betala tull, garnet är ju typ jordens mjukaste! Det kommer definitivt bli minst en sjal av det! Men om det blir den sjalen jag har tänkt återstår att se, jag ska lära känna dessa härvor först. Och alltså det svarta! Det är helt otroligt! Skitsvårt att fånga på bild, men det är hur många färger som helst gömt i allt det svarta. Hade tänkt blanda det med det vit/rosa/svarta, men känns lite som en skymf mot den fantastiska personligheten i det svarta... Vi får väl se! Köpte faktiskt två svarta så det kan bli ett eget projekt! 

Nog om det! Igår avslutade jag mina första sockor i BoxOsox! Och som dom representerar den första veckan!
Puh! Jag köpte somsagt garnet i Oslo, färgschemat är designat av två Norrmän, jag tyckte färgerna var väldigt vintriga (det har ju varit massor med underbar snö och fantastiskt vackra blå timmar denna veckan), jag har terapistickat dom kring tentan nu och avslutade igår, strax efter jag fått beskedet om att min gammelmormor somnat in. Kändes symboliskt på något vis, och nu bär jag med mig henne i sockorna ♥

0 kommentarer