Long time, no see.

Jag har haft en välbehövd paus. Men efter en massa grupparbeten och en uppsats känner jag att jag saknar att skriva för nöjes skull. Så nu när jag egentligen borde köra slutspurt på B-uppsatsen, ser jag det som ett utmärkt tillfälle att skriva blogg istället. Kanske för att rensa huvudet lite, kanske lite för att få texten att lossna.
 
Sen sist har egentligen inte hänt så mycket. Livet i Kumla rullar på, jag åker till skolan ibland. Jobbet har jag slutat för tillfället, för att kunna fokusera på B-uppsatsen (eh, ja, den jag skulle skriva på nu), men också för att det är mindre än 20 dagar kvar till jag börjar praktisera i Linköping. Ska bli spännande och kul att få göra något nytt!
Jag kommer att veckopendla, jag vill ju inte flytta ifrån Daniel. ;)
 
 
Innan jag börjar praktisera ligger ett besök på sy- och hantverksfestivalen i kalendern. Under året har jag förbud mot att köpa garn på internet, däremot får jag köpa i butik och på mässor (jag tror ju inte på totalförbud). Detta för att försöka minska på lagret under året. Just nu har jag 120 olika sorter i mitt stash på Ravelry, målet är att få ner det under 100. Sneaky som jag är så la jag en liiiten beställning från Tyskland innan nyår från lite julklappspengar, så även om jag har lyckats göra slut på tre rester iår, har jag fått två nya. Hittills har jag alltså nästan gått plus-minus-noll under första månaden. Men jag är i sluttampen på ganska många projekt och nystan, så jag är positiv ännu! :D Ska nog unna mig nästa tröja på festivalen. ;)

Som vanligt alltså, bara garn i detta huvudet ;)
 
 
 
0 kommentarer